Står du over for at skulle præstere?

Jeg kom ud af præstationsangst ved at forstå, hvad det vil sige at have modet til at stå i sårbarheden.

Kender du det?

Et eller andet projekt, samtale, fremlæggelse, situation er ikke gået helt, som du ønskede det.

Hvad sætter det i gang indeni dig?

Før brugte jeg meget energi på at forklare og undskylde over for mig selv og andre, hvorfor lige denne fremlæggelse ikke var gået helt som planlagt. Eller ikke blev modtaget af tilhørerne, som jeg havde ønsket det. Allerbedst, hvis omstændighederne kunne få skylden.

Men hvad vil det egentlig sige at fejle?

Og hvorfor flygter vi fra følelsen i en grad, at vi sommetider går glip af visdommen i at fejle?

Hvem siger egentlig, at vores ideal omkring, hvordan en situation skal udspille sig, er den eneste rigtige?

Står du over for at skulle præstere, til eksamen eller en job-samtale og har du brug for at forberede dig på et dybere mentalt plan, så har jeg 3 tider tilbage i december måned:

Mandag d.4.12. kl.10.00
Onsdag d.6.12. kl.13.00
Mandag d.11.12. kl.20.00

Sessionerne er inklusiv PDF til refleksion forud for vores session, audio til mindfulness-træning og 75 min 1:1 mindfulness coaching over skype.

Prisen er 850kr.

Kontakt mig på mail@mariamaersk.dk eller 21 775 774

Jeg glæder mig til at hjælpe dig på vejen til at præstere med ro i maven.

Overser du muligheder lige nu?

Ikke 2 øjeblikke er ens!

Når vi træner mindfulness lægger vi mindre vægt på at udvikle adfærdsregler og træner i stedet udviklingen af bevidst nærvær og åben opmærksomhed.

På den måde overser vi ikke potentialet i nuet, men tager beslutninger ud fra de omstændigheder, som er helt unikke for dette øjeblik.

Et eksempel:

“Du har en samtale på arbejde, som du allerede har en idé om,
hvordan forløber.

Husker du at mærke ind i, hvordan den anden har det i dag – i skyndingen med at  få leveret dit eget indøvede budskab?

Måske er det subtilt, men når vi lægger mærke til hinanden, kan små ændringer i kropssproget give os meget nyttigt information – også til, hvordan vi bedst overbringer vores budskab

– netop i det her øjeblik.”

ØVELSE

1. Sæt dig et uforstyrret sted

2. Sæt uret til 5 minutter (og lad det være en blid alarm)

3. Luk øjnene og vend opmærksomheden i mod dit åndedræt

4. Bliv nu opmærksom på at hvert åndedræt er anderledes end det foregående og det efterfølgende (i længde, dybde, sansning, lyd)

5. Bring blidt din opmærksomhed tilbage til hvert unikt åndedræt, når du opdager, at du er væk i tanker

6. Gentag i 5 minutter

I dag blev min planlægning udfordret af SYGE børn!

Altså, for snottede til at komme i børnehave, men ellers med alt “krudt i røven”-energi velbevaret.

Før min mindfulness træning ville dagen være forløbet i en tilstand skiftende mellem stress-panik over ikke at få lavet noget – OG skyld over ikke at være tilstede, nærværende, tålmodig med mine børn.

SÅDAN ER DET IKKE GÅET I DAG!

Jeg begyndte med at anvende accept, som min mentale strategi.
Det handler om at blive bevidst om, hvilke handlemuligheder har jeg i situationen, og så acceptere det jeg ikke kan ændre.

Derefter lavede jeg en struktur for dagen, så jeg hele tiden vidste, hvor jeg skulle vende tilbage med mit fokus, når de små – men uundgåelige afbrydelser opstod.

Så jeg skriver dette fyldt af glæde over nu at have været fordybet i at forberede min workshop om de helbredende virkninger af hjertemeditation, og den spændende forskning som ligger til grund for denne viden fra HeartMath institute.

OG have nydt nærværet med mine børn hen over frokosten.

Nu skal jeg have en session med en virkelig inspirerende klient, mens skærmen får lov at passe børnene (i 75min).

Så er der lovet tur til legepladsen og fredagsslik.

OG tænk, jeg har nået ALT, hvad jeg ville uden at føle mig stresset, ked af det, skyldbetynget, ude af balance.

Det skal fejres!

ØVELSE:

1. Tænk på en udfordring, du har haft i dag, eller fornylig.

2. Hvordan kan anvendelse af accept som mental strategi, give dig et nyt syn på situationen?

3. Spørg dig selv, hvad har du indflydelse på (og kan ændre, hvis du vælger at handle)? Hvad har du ikke indflydelse på (inviter intentionen om at give slip indenfor, da al yderligere overvejelse er spild af tid og energi)?

Har du lyst til at glæde dig til juleaften?

Hvorfor sætte mål i livet?
Hvad bestemmer din retning i livet?
Hvornår ved du, at det er tid til at fejre dig og din succes?

Uden dine egne mål bliver du kastebold for omstændighedernes luner – og på andre mennesker kan du virke vægelsindet og utydelig.

Et mål behøver ikke at opfyldes i alle detaljer for at have betydning. Hvis du bærer en intention i dig, og udfaldet bliver anderledes, kan du stadig navigere bedre med ét mål for øje og komme tilbage i den ønskede retning.

ET MÅL BEHØVER IKKE VÆRE NOGET STORT!

Det kan være at holde en dejlig juleaften.

Når du reflekterer over, hvad du gerne vil, bliver du også klar over, HVAD en dejlig juleaften er for dig.

Du kan så begynde at gøre forberedelser i den retning og medbringe din intention.

Dit mål påvirker muligvis ikke dine omgivelsers opførsel, men det gør din tydelighed, dine forberedelser og din rolige udstråling i at vide, hvor du gerne vil hen.

Oplev glæden ved at tage lederskab i dit eget liv.

ØVELSE:

Visualisér eller nedskriv for dig selv din drømmejuleaften i så mange detaljer som muligt?

Gav det dig nogle nye indsigter at gøre dette?

Din underbevidsthed er nu tunet ind på dit mål, og du kan begynde at gøre forberedelser i retning af dit mål og medbringe din intention.