I dag blev min planlægning udfordret af SYGE børn!

Altså, for snottede til at komme i børnehave, men ellers med alt “krudt i røven”-energi velbevaret.

Før min mindfulness træning ville dagen være forløbet i en tilstand skiftende mellem stress-panik over ikke at få lavet noget – OG skyld over ikke at være tilstede, nærværende, tålmodig med mine børn.

SÅDAN ER DET IKKE GÅET I DAG!

Jeg begyndte med at anvende accept, som min mentale strategi.
Det handler om at blive bevidst om, hvilke handlemuligheder har jeg i situationen, og så acceptere det jeg ikke kan ændre.

Derefter lavede jeg en struktur for dagen, så jeg hele tiden vidste, hvor jeg skulle vende tilbage med mit fokus, når de små – men uundgåelige afbrydelser opstod.

Så jeg skriver dette fyldt af glæde over nu at have været fordybet i at forberede min workshop om de helbredende virkninger af hjertemeditation, og den spændende forskning som ligger til grund for denne viden fra HeartMath institute.

OG have nydt nærværet med mine børn hen over frokosten.

Nu skal jeg have en session med en virkelig inspirerende klient, mens skærmen får lov at passe børnene (i 75min).

Så er der lovet tur til legepladsen og fredagsslik.

OG tænk, jeg har nået ALT, hvad jeg ville uden at føle mig stresset, ked af det, skyldbetynget, ude af balance.

Det skal fejres!

ØVELSE:

1. Tænk på en udfordring, du har haft i dag, eller fornylig.

2. Hvordan kan anvendelse af accept som mental strategi, give dig et nyt syn på situationen?

3. Spørg dig selv, hvad har du indflydelse på (og kan ændre, hvis du vælger at handle)? Hvad har du ikke indflydelse på (inviter intentionen om at give slip indenfor, da al yderligere overvejelse er spild af tid og energi)?

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *